Introduction to Acting: Why, for Whom and How?
Abstrakt: Sborník příspěvků ze semináře, který 5. 11. 2004 uspořádal v Eliadově knihovně Divadla Na Zábradlí Ústav pro výzkum a studium autorského herectví. Příspěvky se zabývají hereckou propedeutikou, disciplínou založenou na principech dialogického jednání s vnitřním partnerem. Herecká propedeutika je zároveň zkoumána v návaznosti na Vyskočilův koncept studia autorského herectví jako výchovy k autentické osobnosti.
Abstract: Conference proceedings from seminars hosted 5.11.2004 at Eliade’s Library at the Theatre on the Balustrade by the Institute of Research into and Study of Authorial Acting. The articles focus on acting training at the Department of Authorial Creativity and Pedagogy, a discipline based on principles of Dialogical Acting with the Inner Partner. Acting training is examined in connection to Ivan Vyskočil’s concept of the study of authorial acting as leading people towards authentic individuality.
Obsah / Content:
Vyskočil Ivan: Herecká propedeutika
Fryntová Vítězslava: Propedeutika?
Pokorná Jaroslava: Herecká propedeutika a dialogické jednání
Slavíková Eva: Filiace
Komlosi Alexander: Profesor Ivan Vyskočil a Declan Donnellan v dialogu
Mikotová Zoja: Z očí do očí anebo Nebojte se ticha
Kratochvílová Zdenka: K herecké propedeutice
Astashina Nastja: Ještě jednou herecká propedeutika a dialogické jednání
Hančil Jan: Projekt Nechechtov
Datum / Date: 2006
Editor: Čunderle Michal
Klíčová slova / Keywords: autorské herectví, herecká propedeutika, dialogické jednání, psychosomatika
Citace / Citation:
Herecká propedeutika: proč, pro koho a jak? Michal Čunderle (ed.). Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2006. ISBN 80‑7331‑060‑0. Dostupné na WWW: <https://www.autorskeherectvi.cz/post/herecká-propedeutika-proč-pro-koho-a-jak-2006>.
Celý sborník v PDF můžete stáhnout zde. / The complete collection in PDF can be downloaded here.
Comments